ARTIKEL BOMBASTIK

Friday, July 20, 2012

Apabila pegawai Bukit Aman bercakap macam puak UMNO.



Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein berkata beliau "tidak pasti" tentang dakwaan bahawa pengganas dan komunis cuba meresapi Pakatan Rakyat.

Sin Chew Daily memetik Hishammuddin sebagai berkata, pada masa ini, beliau tidak mempunyai maklumat berkaitan dengan perkara tersebut.

Oleh itu, katanya, beliau tidak boleh kata sama ada ia benar atau tidak.

"Saya hanya boleh katakan sebanyak ini, topik ini sangat sensitif," Hishammuddin dipetik dalam laporan Sinchew Daily online hari ini


Sudah dua kali didapati kenyataan antara Menteri Polis Hishamuddin dengan orang Bukit Aman bercanggah.

Pertama, semasa BERSIH 3.0. Hishamuddin kata polis ikut SOP semasa menangani wartawan manakala IGP Ismail menafikannya .

Kedua dan terkini, Hishamudin tidak pasti dan tidak mempunyai maklumat tentang cubaan JI dan PKM "meresapi" parti pembangkang seperti dakwaan pegawai Bukit Aman Sofian dalam ceramah anjuran BTN dan Parliman depan golongan belia.

Hishamuddin juga mengatakan isu ini sangat sensitif. Bagaimana seorang pegawai atasan Bukit Aman boleh bercakap isu ini secara terbuka? Sensitif apa!

Adakah Sofian bercakap atas kapasiti seorang PDRM atau ahli politik yang berhajat dicalonkan jadi calon UMNO atau membodek naik pangkat?

Kenyataan Sofian adalah bermotif jahat dan tidak bertanggungjawab.

Kalau sekadar "cuba" meresapi boleh dikatakan masih selamat parti pembangkang. Kita katakan PAS, PKR dan DAP berjaya menghalang "cubaan meresap" oleh JI dan PKM kerana PR mempunyai semangat patriotik yang tinggi demi sayangkan negara.


Bagaimana dengan UMNO dan PDRM ? Adakah Sofian buat-buat "buta mata" terhadap pengaruh APCO Zionis terhadap UMNO dan PDRM ?

1 comment:

Anonymous said...

KESAH PENGHINAAN TERHADAP MASJID AL SOLEHIN DAN AHLI KHARIAHNYA DIKULAIJAYA
www.karamsingwali.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...