ARTIKEL BOMBASTIK

Sunday, June 3, 2012

PRU 13 bakal tertangguh dengan MAGERAN ?

 

Nampaknya hingga kini tarikh pilihanraya masih menjadi teka teki. Berbanding negara lain yang bertaraf Dunia Ketiga seperti India,Thailand, Indonesia , Filipina dan terkini Mynmar nampaknya kita mempunyai prasarana bertaraf dunia tetapi politik kita bertaraf JKKK !


Berdesing, bergegar, riuh sekampung bila pemimpin Malaysia berucap di pentas dunia membela sana sana , tunding sana tunding sini ,mendabik dada sebagai jaguh Dunia Ketiga tetapi cara pemikiran pemimpin UMNO yang terajui negara ini "baik sikit" daripada budak KEMAS.

Tentang tarikh pilihanraya di Malaysia nampaknya masih bermain teka teki. Melihat kepada beberapa isu menimpa pimpinan UMNO, nampaknya PMNajib bersama Menteri UMNO semacam ingin "bermain api" dengan rakyat. Silakan !

Kemungkinan besar UMNO sedang merangka perancangan jahat untuk menjahanamkan negara. Antara isu yang memungkinkan PMNajib pakai "cara lain" untuk terus menapak di Putrajaya selain pilihanraya ialah :

a) Skandal kapalselam Scorpene bakal diadili di Mahkamah Perancis.
b) Skandal lembu NFC.
c) Lynas.
d) BERSIH 3.0
e) Skandal Shafie Afdal.
f) Bayaran RM2 juta kepada kumpulan pop Korea.
g) Terdedahnya Pengerusi dan Timbalan SPR adalah ahli UMNO.
h) Berduyun-duyun bekas pegawai tertinggi kerajaan sertai atau sokong PR.
i) Pakatan menjatuhkan Najib oleh gabungan Mahathir-Muhyiddin.

Cara terbaik UMNO untuk kekalkan kuasa tanpa PRU 13 ialah wujudkan suasana panas dengan perkauman, sentimen agama dan kekecohan di ceramah parti pembangkang.

Apabila ini terjadi, api besar bakal "menyala" dan dari situlah dikuatkuasa MAGERAN.

Sebab itu dari awal lagi tanda-tandanya ada. Bermula dari :
a) Provokasi BERSIH 3.0.
b) Penangkapan demotran BERSIH 3.0.
c) Pertunjukkan senaman punggung oleh Veteran Askar "Melayu".
d) Jualan burger depan rumah  Ambiga.
e) Kenyataan Timbalan IGP Khalid membenarkan provokasi depan rumah Ambiga.
f) Serangan keatas ceramah PR tanpa tindakan serius dari polis.
g) Beria benar dan bersungguh-sungguh 3 mantan IGP hentam BERSIH 3.0.

Dan terkini, kenyataan jahat dari butir mulut Mahathir dan disokong oleh Muhyiddin kononnya PR akan buat huru hara apabila kalah PRU nanti.

Sebenarnya kenyataan Mahathir dan budaknya itu membayangkan tindakan dan anologi bakal terjadi apabila UMNO tewas nanti.

Bagaimana kekecohan dan keganasan bakal terjadi semasa PRU 13 nanti ? Bayangkan ribuan pengundi warga asing yang diberikan kad pengenalan menuju ke pusat pengundian dengan kawalan ketat polis.

Sudah tentu rakyat yang cintakan keadilan dan tanahair tidak akan membenarkan ianya berlaku. Maka berlakulah apa yang Mahathir dan budaknya bayangkan. Dan seterusnya PRU 13 dibatalkan dan dihentikan untuk laluan MAGERAN.

Berputih mata semua pembangkang melihat "filem" terbitan UMNO ini.

Tugas Pakatan Rakyat sekarang adalah untuk menghalang "filem jahat" ciptaan UMNO itu dapat di"shooting"kan ! Tunggu dan lihat.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...