ARTIKEL BOMBASTIK

Monday, June 27, 2011

Semua dah "kena", kecuali PAS.


Menjelang perhimpunan BERSIH 2.0, UMNO dan Polis semakin "galak" cipta suasana tegang untuk menghalang kebangkitan rakyat.

Antaranya :

1) Arah barua-barua mereka buat laporan polis di seluruh negara. Mereka kerahkan NGO pro Umno seperti pertubuhan belia untuk membuar laopran polis membantah perhimpunan.


2) Buat perhimpunan membakar gambar dan ugutan untuk lakukan keganasan ala 13 Mei. Kerja ini diserahkan kepada PERKASA dengan "kerjasama polis ". Sampai hari ini Ibrahim Ali tidak ditangkap polis kerana ucapan berbaur perkauman dan hasutan. Ucapan perkauman Ibrahim Ali ditujukan "khas" kepada kaum Cina dan DAP.


3) Panggil Sasterawan Negara A Samad Said ke balai untuk soal siasat atas bacaan puisi menyokong BERSIH 2.0. Ini perang psikologi untuk takutkan sasterawan dan ahli budaya negara.


4) Perhimpunan ala samseng Pemuda UMNO untuk ugut bakar Bangunan PKR sambil "dikawal" oleh polis . Ini ugutan ditujukan kepada PKR.


5) Media barua UTUSAN dan mufti Perak timbulkan isu Lina Joy untuk timbul kebencian kepada Pengerusi BERSIH 2.0.


6) Parti Sosialis Malaysia dituduh cuba hidupkan fahaman komunis oleh polis berikutan tangkapan semasa kempen BERSIH 2.0.


7) Tangkap rakyat yang memakai Baju Kuning BERSIH.


Yang belum kena "serang" lagi ialah PAS sedangkan ahli PAS lah yang paling ramai turun ke KL pada 9 Julai nanti.


Adakah PAS akan "diserang" di saat-saat akhir nanti?

Agaknya, apa "peluru" UMNO, media barua dan polis untuk "serang" PAS kali ini?


Yang pasti, semakin menekan ianya menambahkan semangat untuk turun KL 9 Julai nanti!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...