ARTIKEL BOMBASTIK

Sunday, July 11, 2010

Kenali Insan Mulia BOMBASTIK !




Sebelum Rasulullah diangkat menjadi Rasul, pernah berlaku satu peristiwa yang dikanali sebagai Perjanjian Al Fudul. Ianya berkisar tentang pembelaan terhadap seorang Badwi yang dizalimi oleh penduduk bangsawan Musyrikin Quraisy.




Rasulullah menyaksikan peristiwa tersebut. Dikala menjadi Rasul, baginda mengatakan jikalau ianya berlaku di zaman Islam baginda akan menyokong gerakan membela orang yang di zalimi walaupun ianya gerakan yang dimulakan oleh non muslim.




Lim Guan Eng adalah seorang pemimpin DAP. DAP parti sekular. Yang memisahkan antara agama dan politik. Yang pastinya ianya bukan parti Islam.




Apabila beliau dilantik sebagai Ketua Menteri Pulau Pinang, antara benda yang terbit dari mulutnya ialah ingin ikut jejak langkah Umar Abdul Aziz, cicit Saidina Umar al Khattab.




Antara ciri-ciri terpuji kepimpinan Umar Abdul Aziz ialah menegakkan keadilan dan menghapuskan kezaliman.




Tiba-tiba beliau di serang dari semua sudut. Dari pihak UMNO, beliau digelar Anti Melayu. Manakala dari pihak GERAKAN dan MCA digelar pro Islam.




Seolah-olah Lim Guan Eng berada di dua persimpangan. Diluah mati emak ditelan mati ayah.




Melihat kepada label yang "dikurnia"kan oleh UMNO dan sekutunya Cina itu memberi satu nilai positif buat Lim Eng Guan.




Positifnya sememangnya beliau seorang yang pro Islam kerana memberi bantuan kepada sekolah agama dan madrasah Pulau Pinang, menegah judi bola dari bertapak di bumi Pulau Mutiara dan menganggap dengan kuatnya umat Islam berpegang ajaran Islam maka Pulau Pinang bakal meraut keuntungan dari sudut kurangnya jenayah, rasuah dan kemungkaran.




Positifnya belau digelar Anti Melayu ialah LGE memang Anti Melayu yang mengikut "ajaran UMNO". Beliau tidak Anti Melayu yang ikut PAS dan PKR.
Barangkali kerana "terlampau" Anti Melayulah beliau sanggup merengkok dalam penjara gara-gara membela anak gadis Melayu Melaka yang dirogol KM UMNO berbangsa Melayu.
Pernahkah kita terfikir bagaimana seorang Cina dari DAP yang apabila dilantik menjadi KM punyai cita-cita dan teruja mencontohi Umar Abdul Aziz? Hebat bukan?
Nama Umar Abdul Aziz jauh sekali menjadi sebutan dalam kalangan pimpinan UMNO. Bahkan tiada langsung dalam kamus mereka dan barangkali pimpinan UMNO tidak mengenali Umar Abdul Aziz. sehingga "diperkenalkan" oleh Lim Guan Eng.
Dalam Sirah, Rasulullah pernah mendoakan agar salah satu Umar msuk Islam.Samada Umar Al Khattab atau Abu Jahal (Amru bin Hisyam).
Apakah kita pernah mendoakan agar antara dua LIM ini mendapat hidayah Islam? Samada Lim Kit Siang atau Lim Guan Eng.
Kalau tak masuk Islam, paling kurang jadi Abu Talibpun sudah memadai daripada berwatakkan Abdullah bin Ubai yang menjadi kegilaan UMNO!








No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...