ARTIKEL BOMBASTIK

Sunday, September 21, 2008

Makanan Anjing,Tahi anjing dan.............


Utusan Malaysia membuka polemik baru untuk melariskan akhbarnya yang semakin merundum. Isunya ialah tentang makanan anjing yang ditimbulkan olek MP Seputeh Teresa Kok. Maka sekonyong-konyong berkatalah Tajudin (MP Pasir Salak) dan Dr.Chandra tentang nostalgia indah mereka berdua semasa diISAkan. Mereka berdua mendakwa makanan yang diberikan istimewa.


Motif Utusan adalah untuk mengalihkan isu kekejaman ISA dan menimbulkan suasana perkauman.

Selepas ini ditimbulkan dan dipanjangkan serta"dihebohkan" tentang"pembohongan"Teresa mengenai kenyataannya mengenai makanan anjing semasa diISAkan. Maka berderet-deretlah orang yang ditemuramah akan mengutuk MP Seputeh. Seolah-olah Teresa menghina makanan orang Melayu.

Sepatutnya Utusan temuramah Malek Husin untuk bandingkan "makanan anjing"yang dimakan oleh Teresa. Tanya Malek, menu apa yang dihidangkan semasa diISAkan?Kerana menu istimewalah Malek dapat pampasan gantirugi RM 1juta! Menu yang harga RM1 juta itu adalah tahi anjing dan air kencing!

Kepada Tajudin, anda bukan diISAkan tetapi direhatkan oleh Dr Mahathir kerana berjaya berlakon ikut skrip Operasi Lalang 1987.

Kepada Chandra, nasi"kangkang" yang anda makan itu yang menyebabkan anda jadi pengampu terbaik buat BN.

Akhir sekali kepada Khir Toyo(kini berumrah?), jangan lupa di Madinah cari kubur Abdullah bin Ubai untuk anda puja sebagaimana orang puja kubur minta nombor ekor. Tapi anda mintalah kat kubur Abdullah bin Ubai itu sebatang penyapu! Hina dan hodohnya perangai anda!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...