ARTIKEL BOMBASTIK

Saturday, November 30, 2013

Teruskan MB Khalid,anda betul !


Apabila gaji MB dan ADUN Selangor naik,semua kecoh.Ada suka terutama empunya diri dan ada yang menentang.

Selangor sebuah negeri terkaya di Malaysia.Rezab hartanya menjangkau RM2bilion. Hasil "kedekut" dan hebat MB seorang korporat menjana kekayaan.

Semasa Selangor bawah UMNO,gaji MB dan Exconya rendah. Mereka gaji rendah tetapi pendapatan tinggi. Lihatlah contoh Khir Toyo.Berpuluh kali turun tangga mahkamah atas kes rasuah.

Sekarangpun tunggu masa untuk dihumban ke penjara.

Apabila MB Khalid di tuduh "kedekut", maka beliau mula "insaf" . Bila dinaikkan gaji kabinetnya,mulalah bising. Peliknya,ADUN PKR terutama Azmin yang membantah sedangkan beliau berada dalam dewan ketika ianya diluluskan.

Yang pasti,tindakan MB Khalid betul dan mempunyai hujah yang betul. Untuk cegah rasuah dan membantu ADUN yang menjadi tempat "minta sedekah" rakyat.

Lagipun rakyat Selangor banyak mendapat kemudahan sejak PR memerintah Selangor seperti bil air, duit ke universiti, ibu tunggal,sekolah agama.

Selepas menaikkan gaji ADUN,MB Khalid bakal menaikkan elaun dan duit untuk rakyat Selangor seperti elaun ibu tunggal,elaun pelajar ke universiti,elaun anak yatim dan juga perkhidmatan percuma bas untuk pelajar,pekerja, ibu tunggal,warga emas dan OKU.

Selangor bakal menterjemahkan "manifesto PR" setelah gagal menguasai Putrajaya. Tiada mustahilnya untuk MB Khalid berbuat demikian.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...