ARTIKEL BOMBASTIK

Saturday, December 15, 2012

Siapa Menteri Pertahanan kita ?


Tugas "Wanita Pertama" memang sibuk.Selepas merasmikan pra-penerbitan buku  kisah hidupnya, Rosmah bergegas menuju pelabuhan untuk merasmikan kapal latihan TLDM.

Jika majlis perlancaran buku biografinya, menampilkan Sultan dan Sultanah Pahang antara tetamunya, maka majlis perlancaran kapal Gagah Samudera TLDM menampilkan lebih ramai tetamu kehormatnya. Antaranya, Dr Mahathir dan Menteri Pertahanan Zahid Hamidi.

Hebatrnya Rosmah apabila berjaya memasukkan Dr Mahathir sebagai "ahli kelab penyokong"nya yang baru. Hairan, ilmu apa yang digunakan oleh Rosmah hingga dapat "menjinakkan" Mahathir yang keras dengan prinsipnya sendiri dan licik politik.

Atau Mahathir sedang "pasang perangkap" keatas Rosmah? Adakah Mahathir sudah putuskan hubungan dengan Muhyiddin yang mengintai-ngintai kerusi PM?

Peliknya, Mahathir begitu "menikus" dengan Rosmah berbanding "mengaum" ke atas Khairy menantu Pak Lah.

Apapun, Mahathirv sudah mula "belajar" untuk memuji Rosmah. Lihatlah pembelaan Mahathir ke atas Rosmah semasa pra penerbitan biografi Rosmah.

Berbalik kepada perasmian kapal TLDM oleh Rosmah. Timbul pertanyaan adakah Rosmah punya kuasa melangkaui Menteri Pertahanan bahkan Panglima Tertinggi TLDM iaitu Sultan Selangor?

Adakah Rosmah kini memegang jawatan Menteri Pertahanan sebagai menyaingi jawatan Menteri Wanita oleh suaminya sendiri PMNajib ?

Elok benarlah jika begitu. Najib pegang jawatan menteri yang sesuai untuk wanita manakala Rosmah pegang jawatan menteri yang sesuai untuk lelaki !

Kita menunggu selepas ini Kementerian mana bakal "diganggu" Rosmah. Barang dijauh Tuhan, jika Rosmah ingin merasmikan Pembukaan Parlimen atau mengisytiharkan kedatangan Ramadhan atau Syawal pula selepas ini.

Harapnya, Hishamudin Rais tidak cemburu dengan glamournya Sang Bini Najib!

1 comment:

Anonymous said...

http://luar-negeri.kompasiana.com/2012/12/16/terorisme-malaysia-dan-arena-intelijen-516417.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...