ARTIKEL BOMBASTIK

Tuesday, December 11, 2012

MESTI BACA : Tanda besar "PRU 13" telah diketahui.



Agaknya ramai teruja dan tertunggu-tunggu kemunculan buku tentang kisah hidup isteri PMNajib. Buku itu disahkan oleh Mat Maslan,Menteri FELDA akan keluar pertengahan Januari 2013.

Apa agaknya yang mahu dijawab oleh Rosmah tentang "fitnah" dirinya. Antaranya, cincin, tag tangan, pakaian, anak daripada suami pertama, keluarga di Negeri Sembilan, kontrak PLKN, kes bunuh Altahtunya, sewa hotel sepanjang lawatan....wow banyaknya!

Apapun, kita tunggu kemunculan buku Rosmah nanti. Beliau agak "berani" daripada suaminya PMNajib yang sehingga hari ini membisu untuk berdebat dengan Anwar Ibrahim.

Rosmah memang hebat dan nampak seperti "  Iron Lady". Perilakunya membayangkan pengaruhnya ke atas orang di sekelilingnya.

 Lihat, bagaimana PMNajib terpaksa tunggu beliau turun dari kapalterbang ketika satu lawatan  dahulu. Begitu juga TV3 pernah siarkan jawatan Rosmah sebagai PM semasa satu wawancara. Dalam perkahwinan Chong Wei tempohari,sekonyong-konyong Rosmah memunculkan dirinya di tengah pasangan itu. Sekali tengok,semacam beliau sebagai tetamu istimewa. Dua kali tengok, beliau seperti pasangan yang berkahwin!

Yang terkini, satu kehebatan Rosmah di mana Sultan Pahang bersama isterinya turut mencemar dulir dalam perlancaran buku biografi yang tidak siap lagi. Lebih haru, Sultan Pahang menerima gambar potret besar Rosmah. Biasanya setaraf Sultan layak menerima potretnya sendiri bukan potret orang lain untuk digantung di istana.

Memang Rosmah hebat. Barangkali pihak majalah Time boleh namakan Rosmah antara 100 yang berpengaruh di dunia.

Akhir sekali, apa isyarat tentang kemunculan buku biografi Rosmah pertengahan Januari? Isyaratnya ialah PRU 13 bakal diadakan selepas buku Rosmah dilancarkan. Dan yang pasti PRU 13 tidak akan diadakan sebelum buku Rosmah dilancarkan.

Itulah hebatnya Rosmah. Itulah sebab majalah Time kena ambil Rosmah sebagai antara tokoh yang berpengaruh di dunia masa kini.

Harapnya, Hishamudin Rais tidak cemburu dengan glamournya Sang Bini Najib!

1 comment:

Anonymous said...

aku rasa yang tukang tulis ni teringin nak balun rosmah kot. HEEEE.pada aku pege dah rosmah mansur ala penyamun ponggong rupa guni beras penulis diatas amat suka.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...