ARTIKEL BOMBASTIK

Saturday, December 15, 2012

Mengapa Tuan Presiden bersedih untuk mereka sahaja?



Presiden Obama juga kelihatan sebak ketika membuat kenyataan mengenai tragedi tersebut di White House dan mengisytiharkan berkabung di seluruh Amerika.

Hari ini kita melihat air mata Presiden Amerika  mengalir di White House mengenang tragedi tertimpa ke atas kanak-kanak Amerika.

Tetapi kita tidak pernah melihat Presiden Amerika menangis mengenang nasib ribuan kanak-kanak Vietnam, Iraq dan Afghanistan yang terbunuh dan cacat angkara pengeboman Tentera Amerika ke atas sekolah dan rumah mereka.

Situasi berbeza. Pembunuh 20 murid dan enam guru di Sandy Hook telah terbunuh tetapi pembunuh(pilot) ribuan kanak-kanak di Veitnam,Iraq dan Afghanistan masih berkeliaran bebas bahkan turut dinaikkan pangkat atas jasa membunuh !

Sekolah Sandy Hook masih berdiri gagah walaupun berlaku tragedi itu tetapi bangunan-bangunan sekolah yang dibom oleh Tentera Amerika di Iraq dan Afghanistan hancur berkecai menjadi debu dan rata. Memakan masa bertahun untuk dibina semula. Memerlukan bantuan luar.

Apapun, kita turut bersedih tragedi yang berlaku di Sekolah Rendah Sandy Hook dan kita ucapkan takziah buat keluarga mereka. Moga rakyat Amerika juga berfikir juga nasib ke atas kanak-kanak di seluruh dunia yang menjadi mangsa pengeboman tentera negara mereka sendiri.


1 comment:

Anonymous said...

http://luar-negeri.kompasiana.com/2012/12/16/terorisme-malaysia-dan-arena-intelijen-516417.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...