ARTIKEL BOMBASTIK

Wednesday, February 17, 2010

Najib makan ubi kayu, adiknya antara terkaya di Malaysia.


Dikala seluruh media barua UMNO "berjuang" habis-habisan untuk naikkan imej Najib sebagai pemimpin berjiwa rakyat, sekonyong-konyong tersiar di media bahawa adiknya Nazir diisytiharkan antara terkaya 40 orang di Malaysia.



Pengisytiharan Nazir di antara orang terkaya di Malaysia dalam keadaan Najib jadi PM dan sedang mengunjungi perkampungan nelayan miskin serta sempat "meratah" ubi kayu simbol makanan golongan marhein.



Walaupun PM Najib berjanji untuk bagi RM7 juta buat jeti kepada nelayan Langkawi, duit itu bukan milik Najib tetapi duit rakyat. Tentunya jauh lebih kecil nilainya berbanding Nazir yang memiliki sekitar AS 100 juta.



Rakyat tidak melihat harta Nazir itu miliknya sahaja tetapi juga milik Najib. Bayangkan kalau Nazir ada sebanyak itu, tentunya abangnya miliki lebih dari itu.



Begitu juga Mahathir. Dalam diam-diam punya anak Mokhzani antara 20 orang terkaya di Malaysia. Mokhzani punya harta sekitar RM1.075 bilion. Bertuahnya punya ayah mantan PM.



Rakyat juga tidak melihat itu harta Mokhzani. Tetapi juga milik Mahathir.



Barangkali sebab itulah Mahathir tidak begitu berminat "menyerang" Najib sepertimana beliau "ganas" menyerang Pak Lah dulu. Sebabnya sama-sama punyai citarasa dan nafsu yang sama.



Bukankah zaman mereka berdua jadi PM, Anwar "dilanyak" sehebat-hebatnya?



Teruk manapun Pak Lah, beliau lepaskan Anwar dari penjara.



Dan kita sama-sama lihat zaman Mahathir dan Najiblah, kaum kerabat mereka "bertungkus lumus " kumpul harta negara.



Adegan makan ubi kayu, duduk bersila, peluk warga tua, melawat perkampungan miskin adalah adegan retorik pemimpin kini. Sehingga bilakah mereka ingin terus beretorik dan berlakon di hadapan rakyat?


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...