ARTIKEL BOMBASTIK

Wednesday, January 29, 2014

PRK KAJANG : Jika kencing manis,jangan makan sate Kajang!


Sampai kini tiada alasan terperinci mengapa Kajang perlukan PRK. Barangkalian ini antara sebabnya :

 Dikosongkan untuk laluan Anwar menjadi ADUN bagi mengatasi kemelut "perang besar" antara MBKhalid dengan Timbalan Presiden PKR Azmin Ali. Jika Anwar tiada dalam DUN Selangor, "perang nuklear" bakal meletus !

Jadinya Anwar menjadi "pengimbang dan pendamai PBB" dalam kemelut ini. Walaupun kedudukan Anwar seperti "turun pangkat " dari peringkat nasional kepada peringkat negeri,tetapi itulah risiko dan "pengorbanan" demi kelangsungan PKR dapat terus menjadi MB.

Soal rugi,membazir duit rakyat kerana PRK Kajang hanyalah "sedikit" berbanding dengan musibah besar. Umpama terpaksa potong kaki untuk elakkan jangkitan kuman ke bahagian lain akibat kencing manis.Memanglah sakit dan kekurangan anggota,tetapi demi menyelamatkan musibah lebih besar.

Yang pasti,PKR mengalami penyakit "kencing manis".Perlu dibuang anggota yang membawa "penyakit".

Caranya perlu pembedahan untuk membuang anggota yang berpenyakit. Pembedahan itu adalah PRK Kajang manakala anggota berpenyakit adalah kem Khalid dan kem Azmin.

Jika "pembedahan" ini gagal untuk mencegah kuman yang merebak ini bermakna Selangor bakal di MAGERANkan atau diadakan pilihanraya semula untuk pilih kerajaan baru.

Satu Malaysia sedang memerhatikan siapa yang bakal ikut jejak Hasan Ali.Samada kem Khalid atau kem Azmin!

Kepada sekutu PKR samada PAS atau DAP,elok diam dan jangan bising. Ini urusan dalaman PKR. Jika kita banyak mengomel dan keluar kenyataan maka terserlah lah kebodohan,keegoan,kegopohan yang menguris hati sahabat sekutu kita. Hari ini orang lain "sakit",kita mengata-ngata itu dan ini.

Siap mahu "tempah" kerusi MB pula. Hamba Allah itu baru "nazak",dah siap mahu rebut "harta".Patut ke?

Bagaimana jika giliran kita "sakit" pula, perasaan kita bila di itu dan di inikan. Sakit hati kan?

1 comment:

essay writing said...

Very nice and helpful information has been given in this article:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...