ARTIKEL BOMBASTIK

Friday, March 22, 2013

IGP, kami simpati dengan anda !



"Saya sudah diam lama, tetapi biar saya beritahu sekarang! Saya tak layan cakap-cakap mengarut. Kita menghadapi keadaan di mana orang saya mati (di Lahad Datu).

"Sekarang mereka di barisan depan menggadai nyawa. Kamu ingat ini main-main? Katanya, membuatkan wartawan terdiam seketika.


Marah betul IGP Ismail tentang soalan wartawan tentang dakwaan mantan KM Sabah Haris Salleh tentang perbuatan polis terhadap orang Sulu di Sabah..

Baru IGP tahu tentang permainan ahli politik UMNO dan sekutunya. Untuk pengetahuan IGP, biasanya pihak polis dan tentera akan menjadi mangsa politik permainan ahli-ahli politik.

Lihatlah di Amerika. Ramai menjadi janda ,ibu kehilangan anak dan anak menjadi yatim akibat arahan orang poltik mengerah Tentera Amerika menuju Vietnam,Iraq, Afghanistan  dan Somalia.

Hari ini di negara kita, sudah ramai bekas pegawai tertinggi baik PDRM dan ATM mulai sedar dan insaf tentang permainan jahat politik UMNO.

IGP kena insaf dan pulihkan imej polis. Cuba lihat dakwaan terbaru oleh bekas Ketua Polis Kota Kinabalu terhadap sikap polis yang mengikut telunjuk UMNO dan "bacul" dengan UMNO.

Tuan IGP, yang bongkar ini bukan JKKK atau ketua cawangan UMNO atau guru KEMAS ! Tetapi bekas pegawai tertinggi tuan!

Adakah tuan masih "buta" dengan sikap polis terhadap serangan ahli UMNO keatas pejabat Keadilan, bas, trealer, ceramah Pakatan Rakyat?

Mengapa hingga kini Presiden Perkasa Ibrahim Ali tidak ditangkap, disoal siasat atas ancamannya, ugutannya dan ceramahnya yang berbaur hasutan?

Adakah tuan baru bertindak jika anggota tuan di lontar batu,botol oleh samseng UMNO ?

Dan tidak mustahil jika anggota tuan yang terbunuh itu ditembak oleh pengganas yang memiliki IC Malaysia seperti ketua mereka.

Angkara siapa?




1 comment:

Aji P said...

Nak tanya nape menteri hishm buat kenyataan akhbar masa mula mula penceroboh filipina bersenjata pakai baju tentera bukan pengganas?. Tolong jawab kami nak tau info apa yg yb dapat masa tu?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...