ARTIKEL BOMBASTIK

Monday, October 15, 2012

Soros amat berkuasa ?



Sekonyong-konyong Dr Mahathir keluarkan "fatwanya" , "Barang siapa undi PR bermakna undi untuk Soros". Dan undi untuk Soros bermakna jual negara kepada Soros.


Tiada diketahui mengapa Mahathir berfatwa demikian. Ada dua persepsi tentang "fatwa" itu.
Pertamanya, Mahathir mahu kenakan PMNajib. Mahathir tahu Najib ada berjumpa Soros.Bagi Mahathir, dengan fatwanya itu bakal makan diri PMNajib. Mengapa? Bukankah Mahathir juga ada bermesra dengan Soros selepas puas memaki hamun Soros?

Mahathir cerdik. Beliau beranggapan rakyat tidak sangat peduli dengan pertemuan beliau dengan Soros kerana beliau kini tidak lagi duduk kerusi PM. Berbeza dengan PMNajib. Pertemuan PMNajib dengan Soros memberi kesan yang besar kepada UMNO apabila Mahathir keluarkan "fatwanya".

Semua orang tahu bahawa antara perangai hodoh dan buruk Mahathir ialah memaki,menyerang sesiapa sahaja yang tidak berkenan di hatinya. Ghafar Baba, Musa Hitam,Anwar Ibrahim dan Abdullah Badwi antara mangsa yang pernah "diratah" oleh Mahathir.

Kini giliran Najib pula menunggu giliran ! Mujur Rosmah Mansor senantiasa bersamanya dan memberi motivasi untuk PMNajib menghadapi serangan ganas Mahathir !

Keduanya, terfikirkah kita apabila PMNajib mengatakan bukan dia nak berjumpa Soros tetapi Soros mahu berjumpa dengannya.

Di sini, kita terfikirkan hebatnya Soros sampai boleh "beri arahan" kepada Najib agar berjumpa dengannya. Begitu juga pertemuan Soros dengan Mahathir dulu. Adakah Soros arahkan agar Mahathir "mengadap" beliau atau Mahathir jumpa Soros untuk mengemis duit Soros ?

Apakah tandanya kepada kita jika dua orang pemimpin negara berjumpa Soros? Adakah Soros "amat berkuasa" ke atas pemimpin UMNO ?

Apakah peranan sebenar Soros dan kaitannya dengan pimpinan negara kita?

Adakah Mahathir dan Najib sudah masuk dalam poket Soros?

Setakat ini Soros masih berdiam diri. Pada diri Soros ada banyak rahsia pimpinan UMNO.



1 comment:

CHEAPTAP.CO.UK -- Enjoy the water, enjoy your life! said...

Cheap Taps are one of the necessary things needed in a home. All bathrooms must have Waterfall Taps; there is no bath space without them. These Kitchen Sink Taps help to control the free out flow of water, and even do much more these days.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...