ARTIKEL BOMBASTIK

Sunday, February 26, 2012

Roket sudah mendarat di Bulan.


Debat antara Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng dan Presiden MCA Chua Soi Lek menampakkan wajah sebenar sikap parti masing-masing.

MCA dengan angkuhnya mendabik dada keangkuhan menunjukkan bahawa MCA amat berkuasa terhadap UMNO. Antara kata Presidennya yang terkenal dengan video seksnya, MCA berjaya halang UMNO daripada menjalankan hudud(sebenarnya UMNO tidak berminatpun dengan hudud).

Kemudian dengan angkuhnya Soi Lek mahu tahu reaksi DAP tentang hudud dan mahu DAP turut seperti MCA. Jika MCA berjaya halang UMNO dari jalankan hudud, mereka mahu DAP juga minta PAS supaya batalkan hudud.

Tentu sekali jika diikutkan, tentu sekali Lim Guan Eng akan membalas seperti Karpal Singh iaitu melayan karenah MCA. Kenyataan balas Lim Guan Eng menampakkan kecerdikan SU Agung DAP ini.
" Kita tidak boleh campuri urusan agama Islam dan PAS tidak pernah campur dan halang urusan agama kita(non Muslim)".
" PAS tidak pernah membunuh walau seorang Cina ".

Di sini LGE lebih memahami Islam berbanding Soi Lek. Inilah gambaran masa depan DAP dalam politik Malaysia.

Di kala MCA dan UMNO saling berganti berjerit perkauman, DAP semakin jelas mengubah minda rakyat Malaysia terutama orang Melayu berkenaan parti mereka.

Yang jelas, pemimpin masa depan DAP seperti LGE dan pimpinan muda ingin membawa DAP ke arah politik Malaysia yang bersih dari perkauman.

Wajah DAP sebagai adik PAP parti orang Cina semakin pudar dan yang paling penting DAP kini membela PAS dalam masa yang sama PAS semakin dekat di hati non Muslim.

DAP semakin faham perjuangan PAS dan menghormati pendirian PAS sepertimana PAS juga menghormati idealogi DAP.

Barangkali 20 tahun yang lalu, agak mustahil Roket sampai ke Bulan. Kini bukan sahaja Roket selamat mendarat di Bulan bahkan begitu harmoni dan selesa dengan "kehidupan" di Bulan.

Berbanding MCA yang semakin angkuh bersifat anti Islam sejak berpresidenkan orang yang rendah nilai moralnya. Di kala DAP semakin selesa di diami orang Melayu, MCA semakin ramai di huni orang yang berfikiran "blue" seperti Presidennya.
.

2 comments:

Zk Channel said...

singgah di www.zairedin.com juga ye

Unknown said...

Nice Post Gan ..
I Hope that'a Continously ..

Visit my blog to

Kandang Anime | http://opeall.blogspot.com/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...