ARTIKEL BOMBASTIK

Wednesday, November 23, 2011

Balik Haji, Najib lebih zalim lagi?


Sejak balik Mekah dengan keadaan isterinya Rosmah belum mendapat"hidayah" untuk tutup aurat, PMNajib seperti bertambah zalim dan dirinya "di serang" dari pelbagai penjuru dari UMNO sendiri.

Bermula dengan pertikaian status haji Najib, penangkapan ISA ke atas 13 orang, PPSMI tidak di mansuhkan sepenuhnya, penarikkan produk sos tiram dari Kedai 1Malaysia, pembentangan Akta Himpunan Aman dan Himpunan Seksualiti dan skandal NFC.

Di kala PNNajib "diserang", Timbalannya Muhyiddin seolah-olah berjoget sakan. Dengan bantuan mantan PM Mahathir, TPM semakin selesa untuk mendiami Seri Perdana jika UMNO tidak tewas dalam PRU 13 nanti.

Apabila Mahathir mengesahkan keburukan dan buruknya UMNO " hingga ke usus", Muhyiddin menyambutnya dengan riang. Ini kerana ucapan Mahathir di tujukan kepada PMNajib.

Mahathir "agak malu" menyerang terang terangan ke atas Najib. Barangkali beliau masih terkenangkan budi Tun Razak mengutipnya semula setelah dibuang Tunku Abdul Rahman. Tetapi Mahathir tidak segan silu "memaki hamun" Pak Lah sedangkan dia sendiri yang melantiknya.

Dendam Mahathir kepada Pak Lah tetap membara hingga kini. Muhyiddin tumpang semangkuk. Bagi Mahathir, kemaraan anaknya Mukhriz untuk menjadi PM semakin cerah jika Muhyiddin menjadi PM. Manakala bagi Muhyiddin, bantuan Mahathir amatlah diperlukan untuk mempercepatkan langkahnya menjadi PM ketujuh.

Anda melihat bagaimana Muhyiddin amat memerlukan bantuan Mahathir untuk jatuhkan PMNajib terutama dalam isu PPSMI. Asalnya Muhyiddin begitu bersemangat untuk hapuskan PPSMI. Tetapi akhirnya beliau berlembut dengan meneruskan PPSMI. Mengapa ? Adakah Muhyiddin takut dengan ugutan PAGE untuk mengundi pembangkang?

Tidak. Ini kerana PAGE adalah "totok" UMNO. Sebenarnya Muhyiddin berbuat demikian kerana mendengar pencipta PPSMI Mahathir "berdehem" menyebabkan Muhyiddin membenarkan PPSMI terus berjalan.


Menteri Polis juga tidak ketinggalan "menyerang" PMNajib. Dikala Najib janjikan ISA di hapuskan dan membentangkan penarikkan balik Pengisytiharan Darurat, Hishamudin arahkan ISA ke atas 13 orang di Sabah. Barangkali sepupu Najib ini sudah berpaling tadah dari Najib dan menyeberang ke kem Mahathir.

Begitu juga pembentangan Akta Himpun Aman oleh Menteri Nazri di Parlimen yang mencacatkan lagi transformasi Najib. Cuba lihat ini :

1) Najib mansuhkan ISA. Hishamuddin guna ISA tangkap 13 orang.
2) Najib setuju mansuhkan PPSMI. Muhyiddin benarkan PPSMI terus berjalan.
3) Najib mahu mansuhkan Pengisytiharan Darurat. Nazri bentangkan Akta Himpunan "Aman".
4) Najib lancarkan kedai 1Malaysia yang harganya murah. Sos tiramnya ditarik balik oleh Kementerian Kesihatan.

Semuanya tidak menjadi. Barangkali satu lagi arahan PMNajib tidak diikuti iaitu beliau arahkan Rosmah tutup aurat selepas tunaikan haji malangnya Rosmah juga tidak ikut arahan suaminya.

Adakah kuasa PMNajib semakin pudar ?

1 comment:

otaklunyai said...

org pergi Haji cari keredhaan dia pergi cari kemurkaan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...