ARTIKEL BOMBASTIK

Thursday, September 13, 2012

Darahnya halal !



Dalam Sirah Nabawi, ada tercatat satu kisah mengenai Kaab bin Al Asyraf. Kaab seorang Yahudi kacukan Arab. Beliau seorang hartawan kerana mempunyai Istana yang khas di pinggir Kota Madinah.


Selain hartawan beliau juga seorang penyair. Satu bidang yang dipandang tinggi dan berpengaruh di waktu itu. Kegemaran Kaab ialah menggubal syair-syai yang menghina Rasulullah, Ummu Mukminin dan Sahabat-Sahabat Rasulullah.

Suatu hari Rasulullah mengumpulkan para Sahabat dan menawarkan satu operasi untuk membunuh Kaab bin Al asyraf atas jenayahnya menghina Rasulullah, Ummu Mukminin dan para Sahabat.

Bangun seorang Sahabat yang bernama Muhammad bin Maslamah menyahut tawaran Rasulullah. Muhammad pergi bersama empat orang menuju ke Istana Kaab bin Al Asyraf. 

Menjelang Subuh, Kaab dapat dibunuh. Kepalanya dibawa kepada Rasulullah.Seluruh Yahudi  yang tinggal di Negara Islam Madinah merasa gerun atas pembunuhan Kaab. 

Barulah mereka tahu bahawa Rasulullah, isteri Baginda, Sahabat dan umat Islam tidak boleh dihina dan diperlekehkan.

Sejarah moden banyak mencatatkan  tentang penghinaan yang dibuat oleh orang kafir terutama Yahudi terhadap Islam.

Terkini, penulis dan pengarah filem bangsa Yahudi warga Amerika Sam Bacile,56, mengulangi perangai jahat Kaab bin Al Asyraf. 

Filem yang memakan masa selama dua jam itu, yang berjudul Innocence of Muslims, melibatkan kos pembikinan sebanyak A$5 juta (RM15.3 juta) serta memperolehi dana daripada 100 dermawan Yahudi.

Akibat kejahatannya, Amerika Syarikat menanggung derita. Dutanya di Libya dibunuh dan bendera Amerika di Kedutaan Amerika di Mesir diturun dan ditukar kepada bendera slogan Islam.

Kita tidak memusuhi warga Amerika dan Kerajaannya secara total.. Tetapi kita memusuhi warga maupun kerajaanya jika melakukan perkara yang menghina Rasul dan Islam.

Pembunuhan ke atas dutanya dan serangan keatas kedutaannya boleh dihalang jika Kerajaan Amerika bersikap pro aktif menghalang sebarang penghinaan dan provokasi terhadap umat Islam.

Ingin kita memberitahu kepada Amerika dan sekutunya di seluruh dunia bahawa kita umat Islam mempunyai 1001 orang lagi Muhammad bin Maslamah yang sedia mati demi mempertahankan kesucian Rasulullah dan Islam.

Jika anda (Amerika) tidak mahu nasib menimpa warga anda berulang lagi, dengan kekuasaan anda hentikan sebarang penghinaan terhadap Nabi kami dan umat Islam.

Ketahuilah ! 1001 orang Muhammad bin Maslamah sedang menunggu-nunggu untuk syahid demi mengulangi operasi ke atas Kaab bin Al Asyraf.

1 comment:

anemy said...

Keren ni Blog.
Kunjungi Blog ane juga ya, Nie Alamtnya: www.anemy-congot.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...